Administratie Bijwerken; Ook Voor Verkopen Op Bol & Amazon

In coronatijd werd Exact Live uitgezonden ter vervanging van het Live-Event wat normaal plaats vindt. Clover was uitgenodigd als start-up om aanwezig te zijn bij de opnames en meer te vertellen over waarom wij graag werken met Exact. De software is ook erg geschikt voor verkopers op Bol en Amazon die graag efficiënt te werk willen gaan en overzicht willen hebben.

Wij zijn eigenlijk vorig jaar van start gegaan met ons bureau en we dachten eerst we zetten heel breed in: we gaan alles ontwerpen, drukwerk, logo’s, websites. Alles wat je nodig hebt als ondernemer, kunnen wij maken. Maar ik ging op pad voor acquisitie en ik merkte dat het heel moeilijk was om opdrachten binnen te krijgen. De concurrentie op grafisch ontwerp is best wel hoog en iedereen kent nog wel vijf mensen die hetzelfde doen. Dus het is gewoon heel moeilijk om een opdrachten binnen te slepen. Eigenlijk vanaf januari zijn we gaan bedenken: oké we moeten ons gaan specialiseren. Waar gaan we ons in specialiseren, er zijn best wel wat verschillende branches en ideeën langsgekomen. Maar wij kregen de kans om een testcase te doen voor een opdrachtgever en die was eigenlijk zo tevreden dat die zei: ik wil eigenlijk wel een samenwerking met jullie aangaan.

Die opdrachtgever die verkoopt zijn producten op Amazon US dus voornamelijk Amerika. De productafbeeldingen die wij gemaakt hebben die zorgen voor een hogere conversie. Kennelijk zaten er meer opdrachtgevers te springen om goede ontwerpers, dus zo zijn we eigenlijk een beetje ingerold.

Het is eigenlijk helemaal ons ding, we hebben gekozen om ons daarop helemaal te specialiseren en toen we dat deden zijn we ook achter gekomen dat het toch nog niet bestond in Nederland een Marketplace Design Bureau.

Het werkt ook voor ons, als creatievelingen vind je het leuk om mooie dingen te maken. En administratie is toch altijd wel een dingetje wat vaak onderaan de lijstje beland. Maar nu omdat het heel gemakkelijk is en snel weg gewerkt kan worden, doe je het ook eventjes tussendoor. Hoef je er niet een dagdeel voor in te gaan plannen om ook nog eventjes de administratie bij te werken . Het kan gewoon echt even als een mailtje wegwerken, kun je het op die manier ook verwerken. Dus ja het is ook wel makkelijk om bij te houden.

Dus geen denk druk meer van: ik moet ’s avonds die bonnetjes nog nog verwerken. Nee, het heet ook scanservice en eerst dacht ik ja scannen? Is het nog echte bedoeling dat je hem onder de scanner gaat leggen om te scannen. Maar het idee is eigenlijk dat het systeem de facturen scant. Dus ja je hebt de factuur ontvangen via de mail, je zet hem door naar hem een bepaald inkoopadres van Exact en dan wordt hij dus bij van Herwijnen in dit geval gescand en gelijk verwerkt. Jullie hebben dan weer inzicht in die cijfers omdat het meteen nog bijgewerkt is.

Ben je het weleens vergeten? Jazeker, regelmatig, alleen voorheen liet ik het heel erg op lopen misschien. Maar nu omdat het echt een handeling is van 10 seconden, denk je, even op zoeken.Ik kan nu in de mail gewoon het bedrag van de van de transactie gewoon intikken, mijn mail en dan komt er gelijk de goede factuur boven drijven. Met 1 knop zet ik hem door, en dan is het opgelost.

Scroll naar boven