Projecten Listing Design

Clover gaat graag voor de lange samenwerking. Niet snel wat content opleveren of het ontwerp uitbesteden bij derden. Ik ga met jou een creatief proces in. Waar bij we kijken naar welke stijl het beste past. Er wordt onderzoek gedaan naar de concurrentie en er wordt eerlijk advies gegeven over hoe de afbeeldingen het beste geoptimaliseerd kunnen worden.

Het eerste voorstel is het startpunt, dan hebben we echt iets om samen naar te kijken. Mag het moderner of warmer? Mogen er nog meer USP’s uitgelicht worden of juist minder? Zijn de juiste stockfoto’s gebruikt of zie je liever andere? Alles is bespreekbaar! Hieronder vind je een aantal projecten waarbij aanvullende diensten afgenomen zijn naast het Listing Design. Een aantal merken werken we al jaren mee samen.

Maximundo | Grundig, Kinzo | Huishoudelijke artikelen | Amazon NL, Bol.com NL

Deze groothandel verkoopt diverse merken via verschillende marketplaces. Deze grote speler heeft Clover gevraagd om content te creëren voor een aantal van hun merken. Per merk is gekeken naar de merk kleuren en passende lettertypes. Vervolgens is er een maatwerk listing design per product ontworpen. Passend bij de doelgroep en branche.

Opgeleverd:
30 producten X 5 afbeeldingen X 4 talen  = 600 afbeeldingen

Extra:
Vertalingen in Frans, Duits, Engels, Pools

Tealov | Theepotten | Keukenartikelen | Amazon US, FR, DE, UK, NL Bol.com NL

Dit merk verkoopt duizenden gietijzeren theepotten per jaar in Amerika, Frankrijk Duitsland en Nederland op Amazon en Bol.com. De focus mag liggen op de kwaliteit van de pot. Door het uitlichten van het materiaal en het onderhoud, wordt duidelijk dat je na deze aanschaf jarenlang er plezier van gaat hebben. De stijl is modern, licht met een tikje Azië voor de herkomst van de pot.

Opgeleverd:
2 sets X 7 kleuren X 3 maten X 7 afbeeldingen X 3 talen  = 826 afbeeldingen

Extra:
Vertalingen in Frans, Duits, Amerikaans en Photoshops theepotten

PartyBro | Ballonnenboog | Feestartikelen | Amazon US, FR, DE, IT, NL

Dit project was een uitdaging door het aantal variaties, de stijlfoto Photoshops, en de verschillende talen. Het zoeken naar passende stockfotografie per kleurthema is hier ook onderdeel van. Per kleur is de doelgroep anders. Hier dient rekening mee gehouden te worden bij het ontwerp.

Opgeleverd:
A+ content: 7 kleuren X 7 afbeeldingen X 5 talen  = 245 afbeeldingen
Listing afbeeldingen: 7 kleuren X 7 afbeeldingen  = 49 afbeeldingen

Extra
Vertalingen in Frans, Duits, Amerikaans, Italiaans 

ForDig | o.a. Lunchtas, Wereldstekker | Lifestyle artikelen | Bol.com NL

Vanuit het logo is een compleet listing design gebouwd. Hiermee heeft Clover de basis gelegd voor alle andere producten van ForDig. Met een moderne en frisse uitstraling die goed uitkomt bij het brede assortiment van 200+ producten. De producten met afbeeldingen van Clover blijven hardlopers bij ForDig!

Opgeleverd:
ca. 20 producten X 5 afbeeldingen = 100 afbeeldingen

Extra:
Productfotografie van een aantal producten

Life is Licious | Hotpot& Grill | Keukenartikelen | Amazon NL Bol.com NL

Voor dit merk heeft Clover eenmalig alles uithanden genomen van de 3 verschillende types. Er is bewust gekozen om de rode en gele kleur door te zetten in het ontwerp omdat deze kleuren goed werken bij food gerelateerde producten. Daarnaast geeft het een gezellige en sfeervolle uitstraling aan dit product, wat je vaak in gezelschappen gebruikt. De mogelijkheden van het product zijn uitgelicht door veel afbeeldingen met food en tekst.

Opgeleverd:
3 producten X 7 afbeeldingen = 21 afbeeldingen

Extra:
Productfotografie, Lifestyle fotografie, 3 Productvideo’s

Living Nine | Waterkoker, Radio | Electronica | Bol.com NL

Een luxe uitstraling dat toepasbaar is op verschillende artikelen was de missie. Door het toevoegen van de marmer steen structuur is dit bereikt. Met het toevoegen van het zwarte boogje uit het logo komt er een herkenbaar beeldelement terug bij alle productafbeeldingen. Deze afbeeldingen hebben een unieke look and feel gekregen door de creativiteit van Clover.

Opgeleverd:
ca. 15 producten X 7 afbeeldingen = 105 afbeeldingen

Extra:
Productfotografie bij een enkel product

Fay & May | Boxmobiel | Babyartikelen | Bol.com NL

Het zwart-wit logo van Fay&May is vertaald naar een sfeervol en Scandinavisch listing design. Dit unieke product met vilten dierfiguren en een houten frame is kenmerkend voor dit merk. Er zijn 5  variaties gereed gemaakt met aangepaste kleurpaletten afgestemd op de verschillende dierfiguren.

Opgeleverd:
5 variaties X 7 afbeeldingen  = 35 afbeeldingen

Extra:
Bewerken lage resolutie bronmateriaal

Heb je onderstaande projecten bekeken en wil je meer productafbeeldingen en infographics van Clover zien?