Tip 4: Spreid je kansen bij verkopen op bol.com
Of een product het goed gaat doen op Bol.com weet je nooit 100% zeker. Spreid daarom altijd je kansen en ga niet all-in op een product dat zich nog niet bewezen heeft of waar je zelf weinig vanaf weet.
Tip 5: Superieure product listings
Of er veel vraag is naar een bepaald product, is niet de enige factor die bepaalt of een product goed zal verkopen op Bol.com, ook de concurrentie speelt een rol. Naast het aanbieden van de juiste producten is het van belang dat jouw product listings beter verzorgd zijn dan die van de concurrentie.
Zo geven betere productfoto’s bij 80% van de online verkopen de doorslag. Heel veel producten op Bol.com komen namelijk uit China en veel verkopers gebruiken de meegeleverde fabrieksfoto’s, die vaak niet al te best zijn. Een makkelijke manier om het verschil te maken.
Ook goede online branding van je onderneming en een goed doordacht product listing design helpen hierbij. Zo neem je eventuele twijfels of vragen bij een koper weg en doet hij toch die aankoop.